piątek, 3 czerwca 2016

Murakami ~Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa



   Główny bohater Tsukuru Tazaki prowadzi monotonne codzienne życie. Ma grupkę przyjaciół, z którymi spędza czas, wszyscy dobrze się dogadują. Kiedy wszyscy kończą liceum Tsukuru postanawia iść na studia do Tokio, ponieważ jego pasją jest budowanie dworców kolejowych.  Na drugim roku wraca do rodzinnego miasta Nagoi, chce spotkać się z przyjaciółmi lecz bez żadnego wyjaśnienia nie chcą z nim utrzymywać kontakw. Główny bohater czuje się odrzucony, popada w myśli samobójcze. W Tokio żyje z dnia na dzień, tłumaczy sobie, że czas leczy rany.

Szesnaście lat później jest nadal kawalerem, jest zatrudniony w firmie budujące dworce kolejowe. Nie zawiera przyjaźni, rzadko wychodzi. 
Jeden moment. Jedna poznana osoba. 
Tsukuru po latach kiedy przyjaciele zerwali z nim kontakt postanawia dowiedzieć się przyczyny.   Postanawia odszukać dawnych znajomych.



Jest to książka piękna! Daje do myślenia, opisy są fascynujące. Mogę się zachwycać nad nimi godzinami. Główny bohater jest interesującą postacią. 

Dzięki tej książce poznałam kulturę japońską, dowiedziałam się nawet ciekawostek na temat tego kraju.

Jestem zadowolona z tej książki i będę do niej wracać. Fabuła jest świetnie poprowadzona, oczywiście można się doszukać momentów gdzie autor pisał „na siłę” ale można to pominąć. 
Opisy kreują wyobraźnię.  Jest to moje pierwsze zetknięcie z twórczością Murakamiego i mam nadzieję, że nie ostatnie.

Gorąco zachęcam do sięgnięcia do tej powieści, pochłania się ją w mgnieniu oka.

A czemu Tsukuru jest bezbarwny?

Dowiecie, się sięgając po tą powieść 
 Moja ocena to :
7/10 :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz